Assalamualaikum, Welcome to Fatin Amalina Teratak

Thanks for visting my Teratak,It my Officially personal blog. I am kelantanese women that try to get life in in the backward areas in humans values.Dear Allah, save them from a turn of the road that annoy YOU, My greatest ALLAH. I'm a wife and future mother soon.i m in love to try new thing in craft , try new recipe in my cooking skill.My blog as my writing about my journal without title,learning that come across in my real life,Most of them in bahasa but try to presented it in English. be free to visiting my blog with comment,criticism ,suggestion or wanna say Hi.

salam aidil adha dan salam pernghijrahan ke arah lebih baik dan bahagia..

salam aidiladha.. selamat sampai di rumah.. sakit badan itu normal bagi ibu hamil mcm i nie.. normal.. alahamdulillah.. aidiladha tahun ni, husband buat korban bersama mak mentua dan abang ipar.. alahamdulillah.. selesai dengan izinNYA.. seperti biasa.. seperti sebelum2 ni.. sudah 5 tahun usia perkahwinanku.. semua menjadi serba tak kena di mata orang lain.. its normal.. aku dah lali.. kadang2 aku hanya diamkan diri.. aku malas nak ambik port sgt.. tp mereka2 akan perasan aku hanya diam.. aku dah mula jauhkan diri aku.. aku dah mula mejaga hati aku sendiri.. aku dah mula senyum melihat kerenah mereka2.. dah aku mula TAK AMBIK PEDULI.. dah tiba masa aku move on.. dr awal perkahwinan sampai skrg.. isu sama.. "TAK FAHAM" "TAK LETAKKAN DIRI MEREKA DI TEMPAT AKU" benda ni takkan aku nak explain? apa mereka tak belajar tentang ISLAM? Allahamdulillah... Allah bagi peluang untuk aku bahagia.. Allah bagi peluang untuk aku pilih jalan hidup aku.. dan aku diam dan takperlu cerita apa2 sbb aku juga akan mempunyai menantu dan anak.. ambik pengajaran dr kisah aku supaya aku tak ulang pada anak2 dan menantu cucu cicit.. aku sibuk dengan bisnes aku, Allahamdulillah, semua milik Allah.. husband? dia mmg dapat bau benda2 yang aneh.. aku cuma cakap " saya bersyukur Allah selalu permudahkan urusan saya untuk move on, sekarang saya move on..awak jangan tanya apa2 lagi sebab saya tak berminat nak berbincang pasal benda ni,dah 5 tahun" husband aku dia diamkan diri menandakan dia faham isi tersirat hati isteri dia.. hehehe.. balik kampung adik : aku nak jadi mcm demo, diam takse kecek banyak doh" aku : yes good, dah tiba masa untuk kita move on.. biar la mereka yang rasa mereka betul dgn jalan mereka.. kita pikir hati kita..so hang jangan tanya kenape aku dah tak call or bertanya khabar or bercakap bila perlu sebab aku move on" adik : aah la move on.. asyik kita je salah.. kita pandang rendah, kita la buruk, depa la yang baik, terbaik.. aku : sekurang2 kita hidup tak pinjam duit orang, tak berhutang duit kita cari duit kita..susah senang kita tanggung diri sendiri bukan menyusahkan orang or bersimpati.. minta dijauhkan hidup dimata berduit tapi mengemis... salam aidil adha dan salam pernghijrahan ke arah lebih baik dan bahagia.. maaf? hati ini tak kenal apa erti maaf.. aku serah pada Allah.. dah cukup kcewa mungkin smpai maaf itu tak hadir dalam diri ni.. dah lama benda..

0 Kritikan Project Manager:

Post a Comment

terima kasih...
kalo ada salah and silap sila tegur ye..
jgn la guna bahasa2 kasar

p/s: saya dah bosan dgn Anonymous Users.. nie makan dia
ONLY USERS WITH GOOGLE ACCOUNTS CAN BE A PART OF COMMENTAR